Rashdan Aris Enterprise

Iklan....

Tuesday, March 06, 2012

Pinjaman Perniagaan @ Penternakan..

Salam untuk semua pembaca..

Agak lama juga RAE tidak update blog ini.. Bukannya apa, cuma tiada cerita menarik yang hendak dikongsikan bersama dalam blog ini. Untuk entry kali ini, RAE hendak cerita sedikit tentang perkara yang sering menjadi masalah kepada kita yang baru menceburkan diri dalam kerjaya sebagai penternak atau peniaga iaitu masalah untuk mendapatkan modal permulaan.

Ramai orang yang berminat mahu berniaga dan sangat ingin memulakan perniagaan. Namun niat tersebut sering terhalang akibat faktor tiada modal untuk memulakannya. Justeru, ada yang mengambil jalan untuk bekerja makan gaji untuk mengumpulkan modal dan ada juga yang meminjam daripada ibubapa, adik beradik, saudara mara serta rakan-rakan.

Persoalannya, adakah yang sudi meminjamkan wang mereka kepada kita? Pada zaman sekarang ini, masihkah ada yang sanggup mengorbankan wang simpanan sendiri untuk orang lain? Jawapan ADA!! hanya ibubapa kita sahaja yang sanggup berbuat demikian. Itu pun jika mereka berkemampuan.. Adik beradik juga ada yang sanggup berikan, tetapi memang susah nak cari sekarang ni..

Jalan mudah dan paling senang untuk mendapatkan pinjaman kini adalah melalui AH LONG.... RAE menasihatkan pembaca janganlah sesekali mencari Ah Long walaupun anda telah hampir berputus asa untuk mencari saluran bagi mendapatkan pinjaman modal untuk perniagaan anda. Di sini RAE ingin kongsikan beberapa tips atau panduan sebagai persediaan untuk anda mendapatkan modal memulakan perniagaan.
  1. Buat perancangan yang teliti dan tepat mengenai perjalanan perniagaan yang bakal anda jalankan. Ianya merangkumi kesemua aspek daripada tapak berniaga, penyediaan prasarana, penyediaan bahan mentah, proses penyediaan bahan siap, bahan siap, jualan, promosi, strategi perniagaan dan sebagainya.
  2. Buat anggaran kos bagi kesemua perkara-perkara yang ditunjukkan di atas. Anggaran yang dibuat juga hendaklah berdasarkan kajian pasaran terkini dan bukannya yang 'main agak-agak'.
  3. Rancangan perniagaan anda ini juga sebolehnya dibuat dalam bentuk kertas kerja yang lengkap yang disampaikan dengan jelas.
  4. Carilah seorang mentor yang akan dapat membantu anda untuk memulakan perniagaan. Contohnya jika anda mahu berniaga nasi lemak, carilah peniaga nasi lemak kerana anda akan dapat mempelajari serba sedikit pengalaman dalam menjual nasi lemak dan insyaAllah dia juga akan membantu anda untuk memberi pendahuluan bagi memulakan perniagaan.
Kertas kerja yang disediakan bolehlah ditunjukkan kepada mentor anda nanti untuk ditokok tambah (jika perlu). Kesungguhan anda untuk berniaga dan berjaya juga akan dapat dilihat daripada kertas kerja yang disediakan. Tahap ilmu penngetahuan anda juga akan dapat dilihat melaluinya.

Setelah anda berjaya memulakan perniagaan dan perlukan modal tambahan untuk membesarkan lagi perniagaan anda, bolehlah gunakan kertas kerja yang telah siap dibuat dan hantarkan ke saluran-saluran kerajaan seperti yang dipaparkan disebelah kiri blog ini. 

Semoga ilmu yang tidak seberapa ini anda akan dapat manafaatkannya. Sebarang pertanyaan atau perlukan bimbingan bolehlah menghubungi RAE ditalian seperti yang dipaparkan.

Maaf jika apa yang dipaparkan di atas tidak menyamai atau tidak sependapat dengan anda. Cerita yang dikongsikan di atas adalah melalui pengalaman RAE sendiri. Sekian, wassalam...

24 comments:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  2. Adakah anda mencari dana untuk melunaskan kredit dan hutang? Adakah anda mendapati diri anda dalam sedikit masalah dengan bil yang tidak dibayar dan tidak tahu cara ke mana atau ke mana hendak pergi? Bagaimana dengan mencari firma Konsolidasi Hutang yang boleh dipercayai yang boleh membantu anda mengurangkan ansuran bulanan supaya anda mempunyai pilihan bayaran balik yang berpatutan serta ruang untuk bernafas ketika sampai akhir bulan dan bil perlu dibayar?

    ** Adakah anda dipaksa secara kewangan?
    ** Adakah anda mencari dana untuk membayar kredit dan hutang?
    ** Adakah anda mencari pembiayaan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri?
    ** Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi atau perniagaan untuk pelbagai tujuan?
    ** Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek besar?

    Kami menawarkan jenis pinjaman berikut

    * Pinjaman Penyatuan Hutang * Pinjaman Perniagaan * Pinjaman Peribadi * Pinjaman Rumah * Kewangan Kereta * Pinjaman Komersil * Pinjaman Pelaburan * Penyatuan Hutang * Perancangan Perniagaan * Kewangan Pembangunan Komersial * Harta Tanah Gadai Janji * Pinjaman Kredit Buruk * Pinjaman komersial * * Pinjaman pembinaan * Pinjaman kereta, * Pinjaman Hotel * Pinjaman pelajar

    Kami memberi pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dan tempoh pinjaman 1 hingga 30 tahun untuk membayar balik pinjaman (selamat dan tidak bercagar). Jangan simpan masalah kewangan anda kepada diri sendiri agar anda tidak menjadi tuan hutang atau tekanan kewangan, sebab itu anda harus menghubungi kami dengan cepat untuk menyelesaikan masalah kewangan anda. Ia akan menjadi sukacita yang hebat kepada kami apabila anda stabil secara kewangan.

    E-mel: michelledouglas899@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Halo semua,
    Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
    Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
    Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Adakah anda telah dinafikan pinjaman dari bank
    Atau ada beberapa institusi kewangan menolak permintaan anda untuk satu atau lebih sebab ?.

    KAMI MENAWARKAN SEMUA JENIS PINJAMAN DARI DARI:
    - Pinjaman perniagaan,
    - Pinjaman modal,
    - Pinjaman hartanah,
    - Pinjaman peribadi,
    - Pinjaman pelajar,
    - Pinjaman ladang
    Dan lebih banyak lagi untuk melabur dengan pelabur yang baik ... Kami menawarkan pinjaman
    Kepada syarikat dan individu dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Anda berada di sebelah kanan
    Tempat untuk mendapatkan pinjaman anda.

    Hubungi kami hari ini dan dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan!

    E-mel: margaretpedroloancompany@gmail.com

    Dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan di sini ...

    ReplyDelete
  5. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk sebenar? Adakah anda pernah ditolak oleh mana-mana organisasi kewangan, bank dan perusahaan kewangan lain? Jika ya, bimbang lagi kerana syarikat pinjaman @ ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang menyediakan pinjaman korporat, kepada badan korporat dan orang awam pada kadar faedah sebanyak 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan wang tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

      E-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
      Viber: +15186756750
      Instagram: Rossamikefavor
      Twitter: Rossastanlyloan

      Untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
     


    Sila isikan borang permohonan di bawah:
    DATA PEMOHON:
    1. Nama
    2. negara
    3. Alamat
    4. Jantina
    5. Kerja
    6. Jawatan di tempat kerja
    7. Pendapatan bulanan
    8. Jumlah pinjaman yang diperlukan
    9. Tempoh pinjaman
    10. Agama
    11. Pernahkah anda memohon sebelum dan ditolak? Jika ya
    12. jika anda telah ditolak berikan sebab .............................. .......... ..
         ............................. ..................... ..........
         ............................. ..................... ..........
         ............................. ..................... ..........
         ............................. ..................... ..........
     
     
     
                                         Kami berada di sini untuk keperluan kewangan anda

    ReplyDelete
  6. Bismillah
    Nama saya Ramuna Mohammad, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi kesaksian tentang bagaimana Allah telah membantu saya dalam hidup saya, saya seorang wanita miskin, saya telah mengalami hutang, kehidupan menjadi tidak boleh ditanggung untuk saya kerana saya cuba mendapatkan pinjaman daripada firma yang berlainan Dan bank dan mereka semua gagal saya, saya mendapat scammed dan ditolak, saya alomost menyerah dalam hidup, sehingga saya dapat melihat kesaksian Puan Afizah Abdulwakil, kesaksian bagaimana dia mendapat pinjaman dari syarikat pinjaman (James Althouse Firm Finance) Puan Afizah memberi keterangan bahawa dia mendapat pinjaman dari James Althouse Finance Firm, saya memikirkannya sejak sekian lama kerana saya tahu ia sukar mencari pemberi pinjaman pinjaman legit dan saya takut telah ditipu lagi, setelah banyak menghubungi saya. Puan Afizah Afizahabdulwakil@gmail.com) dan bertanya kepadanya apakah kesaksian itu benar dan dia meyakinkan saya bahawa kesaksiannya tidak lain hanyalah kebenaran, bahawa saya harus menghubungi Encik James dan memohon pinjaman yang saya perlukan begitu banyak, saya tidak boleh percaya Dia jadi saya bertanya bagaimana dia mendapat tahu tentang Encik James dan dia memberitahu Saya melihat kesaksian seorang Puan Aiyah Tayfik yang juga mendapat pinjaman dari Encik James. Dia memberi saya e-melnya (aisyahtaufik23@gmaill.com) untuk menghubungi beliau jika saya mahu yang saya lakukan selepas membuat hubungan dengannya saya mendapati Encik James adalah benar dan dia seorang yang jujur ​​saya menghubungi Encik James dengan e-mel yang mereka berikan saya (jamesalthousefinancefirm@gmail.com) dan saya memohon pinjaman MYR150,000 untuk memulakan perniagaan dan membayar hutang, Selepas beberapa saat pinjaman saya telah diluluskan oleh Encik James dan saya dengan baik mendapat perhatian MYR150,000 dari James Althouse Finance Firma saya sangat gembira, dan saya berterima kasih kepada Allah SWT atas bimbingannya, saya ingin mendesak anda semua yang memerlukan pinjaman harus menghubungi En. James dengan e-mel ini: jamesalthousefinancefirm@gmail.com
    Di sini ialah e-mel saya: ramunamohammad23@gmail.com
    Mr.James adalah peminjam pinjaman sah.

    ReplyDelete
  7. Saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga Malaysia di platform ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
    Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang katolik dalam agama dengan alamat saya di bawah ini:
    Jl. Azalea 6 No. 65 Lippo Cikarang Green Valley, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan istri saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang ada di Membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus agar berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scam yang hanya ada di sini untuk merobek uang Anda dengan susah payah.

    Saya dan istri saya yang dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh Pemilik perusahaan dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar MYR10.000 ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan Dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapatkan pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak Dengan kehidupan

    Jadi, Tuhan baik sekali, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang pembantu dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet saat saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat
    email: setyaningsihnovi1990@gmail.com

    Perkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu emiliana dan dia mengenalkan saya kepada ibu emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu emiliana oleh
    Menghubungi dan mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi peminjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia menjawab ya dan menunjukkan bukti pinjamannya kepada saya. Transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan setelah mengajukan permintaan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya telah disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu saya Pinjaman disetujui dan mengejutkan saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar MYR250.000 ke rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa agunan, tanpa penjamin
    Jadi saya ingin saran sesama warga indonesia saya yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

    Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

    Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas pembacaan kesaksian dan kabar baik saya
    Tuhan memberkati kalian semua!

    ReplyDelete
  8. Saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga Malaysia di platform ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
    Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang katolik dalam agama dengan alamat saya di bawah ini:
    Jl. Azalea 6 No. 65 Lippo Cikarang Green Valley, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan istri saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang ada di Membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus agar berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scam yang hanya ada di sini untuk merobek uang Anda dengan susah payah.

    Saya dan istri saya yang dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh Pemilik perusahaan dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar MYR10.000 ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan Dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapatkan pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak Dengan kehidupan

    Jadi, Tuhan baik sekali, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang pembantu dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet saat saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat
    email: setyaningsihnovi1990@gmail.com

    Perkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu emiliana dan dia mengenalkan saya kepada ibu emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu emiliana oleh
    Menghubungi dan mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi peminjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia menjawab ya dan menunjukkan bukti pinjamannya kepada saya. Transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan setelah mengajukan permintaan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya telah disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu saya Pinjaman disetujui dan mengejutkan saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar MYR250.000 ke rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa agunan, tanpa penjamin
    Jadi saya ingin saran sesama warga indonesia saya yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

    Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

    Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas pembacaan kesaksian dan kabar baik saya
    Tuhan memberkati kalian semua!

    ReplyDelete
  9. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk sebenar? Adakah anda pernah ditolak oleh mana-mana pertubuhan kewangan, bank dan perusahaan kewangan lain? Jika ya, bimbang lagi kerana syarikat pinjaman @ ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang menyediakan pinjaman korporat, kepada badan korporat dan orang awam pada kadar faedah sebanyak 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

      E-mel: Rossastanleyloancompany @ gmail .com
      Viber: +15186756750
      Instagram: Rossamikefavor
      Twitter: Rossastanlyloan

      Untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
     
    Sila isi borang permohonan di bawah:

                                                       DATA PEMOHON:

    1. Nama
    2. negara
    3. Alamat
    4. Jantina
    5. Kerja
    6. Jawatan di tempat kerja
    7. Pendapatan bulanan
    8. Jumlah pinjaman yang diperlukan
    9. Tempoh pinjaman
    10. Agama
    11. Pernahkah anda memohon sebelum dan ditolak? Jika ya
    12. jika anda telah ditolak berikan alasan .............................. .......... ..
         ............................. ..................... ..........
         ............................. ..................... ..........
         ............................. ..................... ..........
         ............................. ..................... ..........
     
     
     
                                         Kami berada di sini untuk keperluan kewangan anda

    ReplyDelete
  10. adakah anda memerlukan pinjaman tulen untuk tujuan perniagaan atau membayar hutang anda hubungi Encik Kellie Wilson sekarang untuk pinjaman tulen melalui e-mel: Oceanicfinance113@gmail.com atau +1 (267) 725-7570

    ReplyDelete
  11. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan yang benar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  12. Hello
    Kami sangat teruja untuk memperkenalkan kepada anda usaha baru ini yang jujur, boleh dipercayai, cepat dan sangat berkesan untuk merawat masalah kewangan anda. Jika anda memerlukan bantuan kewangan untuk perniagaan anda, untuk projek atau untuk tujuan tertentu dan untuk kegunaan peribadi, hubungi Puan Ivan Aleksandra, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang bereputasi yang telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan sebarang bantuan kewangan.

    E-mel kami: (ivanaleksandraloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

    ReplyDelete
  13. Nama saya Afizah Abdulwakil, saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari Bank untuk sekarang dan bank telah gagal saya berkali-kali sekarang, saya juga cuba mendapatkan pinjaman online Saya bertemu dengan beberapa peminjam pinjaman dalam talian yang berjanji untuk memberi saya Tetapi Sayangnya, saya mempunyai penipuan wang yang saya miliki, sehingga saya melihat kesaksian Puan Aisyah Taufik tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Encik James dari James Althouse Finance Firm, saya menghubungi beliau terlebih dahulu supaya saya dapat memastikan bahawa En. James tidak mempunyai penipuan seperti peminjam pinjaman lain yang saya jumpai, tetapi saya terkejut
    Encik James boleh dipercayai dan boleh dipercayai Saya menghubungi Encik James dan memohon pinjaman sebanyak RM200,000.00 untuk pengembalian wang dalam masa dua tahun pada mulanya saya takut untuk tidak ditipu lagi kerana Encik James memberi pinjaman pada kadar 2% , selepas beberapa jam pinjaman saya telah diluluskan dan saya
    Saya mendapat pinjaman sebanyak Rm200,000.00 yang dipindahkan ke akaun saya dari Firma Kewangan James Althouse. Saya tidak percaya sehingga bank saya memberitahu saya di mana wang itu datang. Saya sangat gembira saya dapat mendapatkan pinjaman dan saya berkata kepada myslef bahawa saya akan terus memberitahu masyarakat tentang perbuatan baik yang telah dilakukan oleh Mr James untuk saya dan akan
    Mengesyorkan kepada mana-mana badan mencari pinjaman untuk menghubunginya dengan e-mel ini:
    Jamesalthousefinancefirm@gmail.com, anda juga boleh menghubungi saya dengan e-mel saya:
    Afizahabdulwakil@gmail.com dan anda juga boleh menghubungi Puan Aisyah untuk mengesahkan apa yang saya katakan di sini ialah e-melnya: aisyahtaufik23@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan dan peribadi anda Pinjaman perniagaan dengan skim kelulusan pinjaman cepat. Kami meminjam wang dari mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberi kredit kepada orang yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan ini. Anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, saya menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda menghubungi saya hanya di alamat email ini: gloriasloancompany@gmail.com / Nombor Whatspp: + 1 (267) 527-9742
    PERMOHONAN MAKLUMAT KREDIT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: .................
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Pinjaman: ...............
    10) Objektif pinjaman: ...........

    ReplyDelete
  15. hello nama saya Andrea Florence Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari perusahaan pinjaman Alden Moore saya sedang mencari pinjaman kredit untuk dapat mendirikan sebuah perusahaan tekstil, saya memiliki mesin beberapa alat dan pengetahuan tetapi saya memerlukan mesin lain dan tempat kerana saya tidak mempunyai ruang fizikal untuk menjalankan syarikat yang saya perlukan kira-kira $ 1000000. jadi saya nampak kesaksian Lady tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari syarikat pinjaman Alden Moore di internet. jadi saya hantar mereka melalui E-mel yang diberikannya di aldenmooresloan333@gmail.com. pinjaman saya telah diluluskan dan dipindahkan ke akaun bank saya dalam tempoh dua hari dari permohonan saya. saya dengan senang hati memaklumkan kepada orang ramai bahawa saya kini pemilik perniagaan sepenuh masa dan saya gembira kerana saya mendapat pinjaman saya dari sebuah syarikat pinjaman yang boleh dipercayai dan amanah dan saya mahu sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Alden Moore Loan syarikat di alamat e-mel mereka di: aldenmooresloan333@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Assalamu'alikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    InshyaAllah, Kantor Pinjaman Iskandar Lestari memberikan semua yang telah kehilangan harapan finansial untuk mendapatkan kembali status keuangan mereka melalui pinjaman segala jenis. Jangan ragu untuk menghubungi kami melalui email kami: ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)) karena Anda akan menikmati Persentase Bunga Persentase Tahunan terendah, di bawah bimbingan tim staf yang ramah siapa yang peduli dengan Anda dan keluarga Anda, karena Anda pasti mendapatkan pinjaman yang nyata dan asli dalam waktu kurang dari 73 jam berapa anda membutuhkan dana untuk proyek anda? bisnis expasion pembayaran hutang? Tambahan modal untuk hal-hal yang tidak disebutkan di sini dengan ISKANDAR LOAN FIRM Anda bisa mengatakan Alhamdulillah(الحمد لله) , karena kami adil, jujur, dapat dipercaya, sopan, dan tentu saja murah hati dalam pelayanan kami jika Anda ingin menghubungi ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui BBM INVITE: {D8980E0B} Assalamu'alaikum wr wb, Allahu Akbar ....... Allahu Akbar ........ Allahu Akbar

    ReplyDelete
  17. Nama saya Puan. Ramuna Abd, saya telah cuba mendapatkan pinjaman dari Bank untuk sekarang dan bank telah gagal saya berkali-kali sekarang, saya juga cuba mendapatkan pinjaman secara dalam talian saya bertemu dengan peminjam pinjaman dalam talian yang berjanji untuk memberi saya pinjaman, Tetapi Malangnya saya mempunyai penipuan wang yang saya miliki, sehingga saya melihat kesaksian Puan. Maria Babamore mengenai bagaimana dia mendapat pinjaman dari Puan. Gloria S Loan Company, saya menghubungi beliau terlebih dahulu supaya saya dapat memastikan bahawa Puan. Gloria S. tidak mempunyai penipuan seperti peminjam pinjaman lain yang saya jumpai, tetapi saya terkejut
    Puan Gloria S. adalah dipercayai dan boleh dipercayai dan Tuhan takut, saya menghubungi Puan. Gloria S. dan memohon pinjaman sebanyak RM200,000.00 untuk bayaran balik dalam masa dua tahun pada mulanya saya takut tidak akan ditipu lagi kerana Puan. Gloria S. memberi pinjaman pada kadar 2% yang sangat rendah, selepas beberapa jam pinjaman saya Telah diluluskan dan saya
    Saya mendapat pinjaman sebanyak Rm200,000.00 yang dipindahkan ke akaun saya dari Gloria S. Loan Company. Saya tidak percaya sehingga bank saya memberitahu saya di mana wang itu datang. Saya sangat gembira saya mendapat pinjaman dan saya berkata kepada diri sendiri bahawa saya akan terus memberitahu orang ramai mengenai perbuatan baik yang dilakukan oleh Puan. Gloria S telah melakukannya untuk saya dan akan
    Mengesyorkannya kepada mana-mana badan yang mencari pinjaman untuk menghubunginya dengan e-mel ini:
    gloriasloancompany@gmail.com, Whatspp: +1 (267) 527-974 anda juga boleh menghubungi saya dengan e-mel saya:
    Puan. Maria Babamore melalui surat mariababamore002@gmail.com dan anda juga boleh menghubungi saya e-mel: abdramuna@gmail.com

    ReplyDelete
  18. Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan dan peribadi anda Pinjaman perniagaan dengan skim kelulusan pinjaman cepat. Kami meminjam wang dari mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberi kredit kepada orang yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan ini. Anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, saya menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda menghubungi saya hanya di alamat e-mel ini: gloriasloancompany @ gmail .com / Number Whatspp: + 1 (267) 527-9742
    PERMOHONAN MAKLUMAT KREDIT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: .................
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Alasan pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan telah ditolak? Kalau begitu........

    ReplyDelete
  19. SEMAKAN PENYELESAIAN TUNAI PELABURAN TUNAI TUNAI.
    Pinjaman hartanah, pinjaman syarikat, kewangan sebenar, tawaran pinjaman peribadi dan perniagaan, tawaran kami adalah cepat dan mudah x, datang kepada kami hari ini supaya kami dapat menamatkan semua masalah kewangan anda sekali dan untuk semua.
    Kami memberi semua jenis pinjaman, kerajaan, swasta dan perniagaan. Kadar pinjaman kami ialah 2%. Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi kami di alamat e-mel syarikat melalui surecashlending@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Salam!
    Saya adalah Dr Robert West, pemberi pinjaman pinjaman swasta dan pengarah urusan firma pilihan Westrade, sebuah firma berdaftar dan firma kewangan yang diiktiraf dengan laman web rasmi syarikat yang diluluskan di mana kami menawarkan pinjaman peluang masa untuk individu dan organisasi korporat di seluruh dunia. kami adalah organisasi pinjaman pinjaman kewangan yang terkenal di dunia dengan pensijilan perkhidmatan kewangan, berdaftar dan diiktiraf di seluruh dunia, di firma kewangan Opsyen Westrade, kami menyediakan pinjaman kepada mana-mana jenis kepada individu dan badan korporat di mana-mana bahagian dunia dengan mekanisme pemberian pinjaman sistem dalam talian kami di minat yang sangat berpatutan 2% hubungi kami hari ini. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada kami bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman kepada anda.
    hubungi kami hari ini melalui
    E-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
    semua yang kami perlukan adalah maklumat anda dalam format di bawah
     
    BUTIRAN PEMOHON
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jantina:
    5) Status Perkahwinan:
    6) Pekerjaan:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    11) Tempoh Pinjaman:
    12) Tujuan Pinjaman:
    13) Agama:
    14) Pernahkah anda memohon sebelum:
    15) Nama Facebook:
    16) Nombor Whatsapp:
    17) Nama Pengguna Instagram:
    18) Adakah anda bercakap Bahasa Inggeris:
    19) Tarikh lahir:

    Apabila anda memohon dengan kami, anda memohon dengan syarikat yang dipercayai yang mengambil berat tentang keperluan kewangan anda. Kami akan menjaga anda melalui keseluruhan proses
    Kami akan sentiasa melakukan yang terbaik untuk menentukan apa yang anda selesaikan untuk membayar balik dengan mengambil kira keadaan kewangan Peribadi semasa anda dan kemudian menetapkan jumlah pinjaman anda dengan sewajarnya. hubungi saya melalui
    E-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com

    Salam
    Dr Robert West

    ReplyDelete
  21. Halo, saya adalah Mr. Francis wood, pemberi pinjaman pinjaman peribadi
    memberikan peluang peluang kehidupan masa.
    Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman
    untuk meningkatkan perniagaan anda?
    Anda telah ditolak oleh
    bank dan institusi kewangan lain?
    Adakah anda memerlukan pinjaman atau penyatuan gadai janji?
    melihat semula kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda
    masa lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu
    memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan uang
    untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakannya
    sederhana untuk memberitahu anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan
    akan bersedia menawarkan pinjaman.Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel:
    Data franciswoodloancompany@gmail.com BORROWER 'S
     1) Nama Penuh: ............................................. ..........
     2) Negeri: .............................................. .............
     3) Alamat: .............................................. ............
     4) Negara: .............................................. ................
     5) Seks: .............................................. ..................
     6) Status Perkahwinan: ............................................. ....
     7) Pekerjaan: .............................................. .......
     8) Nombor Telefon: ............................................. ...
     9) Kedudukan semasa di tempat kerja: .....................
     10) Pendapatan bulanan: .............................................
     11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .....................................
     12) Tempoh Pinjaman: ............................................. ...
     13) Tujuan Pinjaman: ............................................
     14) Agama: .............................................. ..........
     15) Adakah anda memohon sebelum .................................
     Terima kasih, Encik. Kayu Francis.

    ReplyDelete
  22. Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

    ReplyDelete
  23. Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan dan peribadi anda Pinjaman perniagaan dengan skim kelulusan pinjaman cepat. Kami meminjam wang dari mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberi kredit kepada orang yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan ini. Anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, saya menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda menghubungi saya hanya di alamat e-mel ini: gloriasloancompany @ gmail .com / Number Whatspp: + 1 (267) 527-9742
    PERMOHONAN MAKLUMAT KREDIT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: .................
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Alasan pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan telah ditolak? Kalau begitu........

    ReplyDelete
  24. Halo, nama saya ialah Aishyah Bin syafiq, saya masih terkejut kerana saya tidak pernah dalam hidup saya percaya bahawa ada pemberi pinjaman pinjaman dalam talian sebenar akibat pengalaman buruk saya yang saya ditipu oleh syarikat palsu di Filipina, tetapi saya kawan Sharifah Amirul memperkenalkan saya kepada Dr. Robert, permata yang jarang dan pemberi pinjaman pinjaman sebenar yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak RM150,000, Sharifah Amirul memberitahu saya tentang Dr. Robert. bagaimana dia mendapat pinjaman daripada firma kewangan Robert Robert dan menunjukkan bukti pemindahan pinjaman dari akaun syarikat Dr Robert kerana pinjamannya telah diluluskan.
    Saya masih ragu-ragu sehingga saya menghubungi Dr Robert dengan ketakutan yang besar di hatiku, tetapi kejutan terbesar saya adalah untuk berjaya dan menerima pinjaman dan memulakan perniagaan yang baik dan kejutan besar saya, permintaan pinjaman saya telah diluluskan oleh Dr, Robert dan dalam masa 48 jam pemprosesan, saya mendapat pinjaman saya dipindahkan ke akaun bank saya dan sehingga kini saya masih terkejut dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat pinjaman yang memberi pinjaman kepada saya, saya akan memberi keterangan mengenai syarikat pinjaman itu
    jadi saya menggunakan peluang ini untuk menasihati semua saudara lelaki dan saudara perempuan saya yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Dr Robert melalui e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
    dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: aishyahsyafiq1985@gmail.com atau anda juga boleh menghubungi rakan saya yang memperkenalkan saya kepada Dr. Robert melalui e-mel: sharifahamirul05@gmail.com untuk maklumat lanjut
    Semoga Allah SWT terus memberkati Dr. Robert kerana mengubah keadaan kewangan saya dengan lebih baik dan saya ingin dia hidup lama

    ReplyDelete