Rashdan Aris Enterprise

Iklan....

Tuesday, November 01, 2011

Lawatan Ke Den Diar Agro Farm, Sabak Bernam..

Salam semua...

Pernah ke makan Burung Puyuh? Agak-agak kenal tak burung ni? tak pernah makan??!! rugi... rugi... burung ni sedap tau!! Menu pebret tentulah puyuh goreng.. tp saya lebih gemar kalau disalai dan dimasak gulai lemak cili api.. peeerrghhhh......... meleleh  te kau!! hehehe..

Haritu adalah berkenalan dengan sorang hamba Allah ni.. kenal pun di alam maya je.. hehe.. Lepas dah main tipun saya pun setlah nak jumpa kawan ni.. Akhirnya dengan izin Allah SWT berjumpalah kami di tepi jalan... hahaha...

Hamba Allah yang dimaksudkan tu tak lain tak bukan saudara Shafie dari Sabak Bernam.. Muda orangnya, beliau ialah seorang penternak muda yang sedang meningkat naik. Saya kagum dengan semangat beliau dan layaklah dijadikan contoh kepada anak-anak muda remaja sekarang ni..

Beliau menjalankan penternakan burung puyuh. Masih baru dalam bidang ni tetapi boleh dikatakan sudah selesa dan stabil pendapatannya.. Remaja beginilah yang sangat2 diperlukan. Apa pun tahniah untuk saudara Shafie dan semoga usaha yang dilaksanakan akan bertambah maju dan gemilang!!

Kat bawah ni adalah sedikit gambar yang diambil ketika YB. Bob (yang besar.. hihi) melawat ke ladang saudara Shafie.. tengoklah ye...
















p/s- kalau nak tau pasal puyuh ni, jgn segan nak tanya ye.. tq.

No comments:

Post a Comment